Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3

 

Naziv kolegija:Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3
(modul čine: Jezične vježbe 3, Govorne vježbe 3 i Lektira 3)
Nositelji kolegija:dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor
Sanja Drljača Magić, v. lektor
Izvođači:dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor
Sanja Drljača Magić,v. lektor
ECTS  bodovi:5
Jezik:ruski i hrvatski
Trajanje:jedan semestar (zimski, 3. semestar)
Status kolegija:obavezni
Oblik nastave:6 sati tjedno (2 sata JV3, 2 sata GV3, 2 sata L3)
Uvjeti za upis kolegija:položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 2
Ciljevi kolegija:JV3/GV3: Cilj kolegija je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnog života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Studenti razvijaju vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stječu jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1.

L3: Čitanjem adaptiranih književnih i publicističkih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatikom te frazeološkim fondom ruskoga jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje odabranih tekstova potiče studente da slobodno razgovaraju na ruskom jeziku, a ujedno proširuje i njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.

Korištene metode:JV3/GV3: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. PowerPoint prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.
L3: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se provjerava i ocjenjuje.
Sadržaj kolegija: 
1. tjedan:JV3/GV3: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tema: Пешеходов надо любить. Leksički materijal: Javni prijevoz. Prijevozna sredstva. Razgovorne konstrukcije: Orijentacija u gradu. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja s prefiksima. Deklinacija imenica ž. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja. Uvod u obradu i reprodukciju teksta. Upravni i neupravni govor. Tekst: izabrani dijaloški odlomci.Tema: Upravni i neupravni govor.
 
2. tjedan:JV3/GV3: Tema: Пешеходов надо любить.  Gramatički materijalRedni brojevi u vremenskim konstrukcijama – ponavljanje. Superlativ pridjeva u konstrukcijama один из… Uvod u pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. 
3. tjedan:JV3/GV3: Чемоданное настроение. Leksički materijal: Putovanja. Gramatički materijal:  Glagoli kretanja нести/ носить; вести/ водить; везти/возить; лететь/летать; плыть/плавать; бежать/бегать. Složene rečenice s veznicima потому что; поэтому; если (бы). Izražavanje vremenskih odnosa: upotreba prijedloga за – до; через – после.
L3: Tekst: А. Аверченко: Одиннадцать слонов. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka
 
4. tjedan:JV3/GV3: Tema: Чемоданное настроение   Gramatički materijal: Deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Služba informacija na kolodvoru i u zračnoj luci. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Tekst: А. Чехов: Глупый француз. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
5. tjedan:JV3/GV3: Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: upravni/neupravni govor. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
L3: Tekst: А. Чехов: Глупый француз. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
6. tjedan:JV3/GV3: Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Usmena izlaganja na temu Дом, квартира.
L3: Prvi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi. 
 
7. tjedan:JV3/GV3: Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: prvi kolokvij.
L3: Tekst: А. Куприн: Слон. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja gramatičkih zadataka o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
8. tjedan:JV2/GV3: Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Hrana. Namirnice. Posuđe. Razgovorne konstrukcije: Poziv i odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Tekst: А. Куприн: Слон. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
9. tjedan:JV3/GV3: Tema: Приятного аппетита! Hrana. Restorani. Gramatički materijal: Neodređene zamjenice. Razgovorne konstrukcije: Pripremanje hrane. U restoranu. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Usmena izlaganja na temu Национальные кухни разных стран мира
L3: Tekst: А. Куприн: Куст сирени. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
10. tjedan:JV3/GV3: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Ljudsko tijelo. Bolesti, lijekovi, liječenje. U liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama; imperativ – ponavljanje. 
L3: Tekst: А. Куприн: Куст сирени. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
11. tjedan:JV3/GV3: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav način života. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
L3: Tekst: Лучший в жизни отдых. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
 
12. tjedan:JV3/GV3: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Grad. Znamenitosti Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali. Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
L3: Obrada teksta zadanog za samostalno čitanje: В. Распутин: Уроки французского. Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
 
 

 

13. tjedan:

JV3/GV3: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Život u gradu. Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за – до, через – после, при…) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
L3: Usmena provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje.
 
14. tjedan:JV3/GV3: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Vrijeme: Который час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3:  Drugi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi.
 
15. tjedan:JV3/GV3: Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: drugi kolokvij.
 L3: Analiza i ispravak kolokvija.
 
 Literatura:
 JV3/GV3:

1. Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra.

Izbor iz:

2. Миллер Л.В., Политова Л.В. (2003) Жили-были 12 уроков русского языкаБазовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст.

3. Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2.  Budapest: Corvina.

4. Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс.

5. Чернышов, С., Чернышова А. (2009) Поехали! 2.I Санкт-Петербург: Златоуст.

6. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст.

7. Юlang – уроки русского языка как иностранного (https://youlang.ru)

L3:

1. Распутин, В. Г. (2018) Уроки французского. Книга для чтения с заданиями для изучающих русский язык как иностранный. Москва: Русский язык.

Izbor iz:

2. Александрова, А.П., Кузьмич, И.П., Мелентьева, Т.И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.

3. Новикова, Н.С., Щербакова, О.М. (2007) Синяя звезда. Москва: Флинта – Наука.

4. Новикова, Н.С., Щербакова О.М. (2010) Удивительные истории. Москва: Флинта – Наука.

Studentske obaveze:Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.
Način ocjenjivanja:Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija. Završna ocjena na temelju ocjena obaju kolokvija iz JV3/GV3, obaju kolokvija i usmene provjere iz L3 te evaluiranja rada studenata tijekom semestra.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija:Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.