Govorne vježbe 3

Naziv studija : Ruski jezik i književnost

Naziv kolegija: GOVORNE VJEŽBE 3 (dio modula Jezične vježbe iz ruskog jezika 3) (2016./2017.)

Nositelj kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, viši lektor

Izvođač: Sanja Drljača Magić, lektor

Broj ECTS bodova : 5 (za modul Jezične vježbe iz ruskog jezika 3)

Jezik: ruski

Trajanje: jedan semestar (3.semestar, zimski)

Status kolegija: obvezatni kolegij

Oblik nastave: vježbe

Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskog jezika 2

Ciljevi kolegija: Usavršavanje jezičnih vještina slušanja, razumijevanja i govorenja. Aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novog leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnog života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture.

Korištene metode: Rad s tekstovima, audio i video materijalima. Priprema kraćih izlaganja na zadane i izabrane teme. Komunikativne igre. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima ili grupama.

Studentske obveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.

Sadržaj kolegija (raspored rada po tjednima):

  1. Uvod: upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tema: Знакомство. Audiovizualni materijali (gledanje, razumijevanje, prepričavanje). Leksičko-gramatički materijal: ponavljanje naziva zemalja i stanovnika.
  2. Tema: Иностранные языки. Университет. Audiovizualni materijali (gledanje, razumijevanje, prepričavanje). Leksičko-gramatički materijal: ponavljanje glagola (на-, вы-)учить, (на)учиться, изучать, заниматься.
  3. Tema: О себе. Leksičko-gramatički materijal: vremenske konstrukcije. Audiovizualni materijali (gledanje, razumijevanje). Leksička i gramatička obrada transkripta. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  4. Tema: Свободное время: Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  5. Tema: Семья. Leksičko-gramatički materijal: zbirni brojevi. Razgovorne konstrukcije: kako zainteresirati sugovornika (konstrukcije tipa Представляешь?!). Kako izraziti ocjenu (konstrukcije Неужели?! Надо же!). Vježbe slušanja i govorenja.
  6. Tema: Семья. Leksičko-gramatički materijal: генеалогическое (семейное) дерево. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  7. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija
  8. Aktiviranje i provjera usvojenog leksičkog materijala. Usmena izlaganja na zadanu temu.
  9. Tema: Город. Leksičko-gramatički materijal: gradovi koje smo posjetili, gradske znamenitosti. Obrada proširenoga vokabulara, čitanje i analiza teksta. Audiovizualni materijali (gledanje, razumijevanje, prepričavanje). Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  10. Tema: В городе. Leksičko-gramatički materijal: gradska infrastruktura, gradski prijevoz, orijentacija u gradu. Izražavanje smjera kretanja (upotreba glagola kretanja s prefiksima). Vježbe slušanja i govorenja.
  11. Tema: Транспорт. Razgovorne konstrukcije: Kako ponoviti pitanje pri odgovoru. Kako se obratiti s molbom. Vježbe slušanja i govorenja. Komunikativne igre. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  12. Tema: Где остановиться. Leksičko-gramatički materijal: putovanje, formular za vizu, hotel, obrazac prijave; ponavljanje pogodbenih rečenica. Čitanje i leksičko-gramatička obrada teksta. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  13. Aktiviranje i provjera usvojenog leksičkog materijala. Usmena izlaganja na zadanu temu.
  14. Kolokvij 2. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija.

 

Literatura:  

Одинцова, И. В. (2013) Что вы сказали? Санкт-Петербург: Златоуст.

Беляева, Г. В. (2008) Слушайте. Спрашивайте. Отвечайте. Москва: Русский язык.

Бондарь, Н.И., Лутин С.А. (2006) Как спросить? Как сказать?. Москва: Русский язык.

Чакмишян, К. (2005) Русский язык: играы и задания. Recanati: ELI

Интернет ресурсы: канал в Youtube: Голоса A Basic Course in Russian

Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija.

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu