Lektira 3
Naziv studija: Ruski jezik i književnost
Akademska godina: 2016./2017.
Naziv kolegija: Lektira 3 (dio modula Jezične vježbe iz ruskog jezika 3)
Nositelj kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, viša lektorica
Izvođač: Mia Žustra, lektorica
Broj ECTS bodova: 5 (za modul Jezične vježbe iz ruskog jezika 3)
Jezik: ruski i hrvatski
Trajanje: jedan semestar (3.semestar, zimski)
Status kolegija: obvezatni kolegij
Oblik nastave: vježbe (2 sata)
Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskog jezika 2
Ciljevi kolegija: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatičkim i sintaktičkim konstrukcijama te frazeološkim fondom ruskog jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovoraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.
Korištene metode: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Rad s audio materijalima. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.
Studentske obveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.
Sadržaj kolegija (raspored rada po tjednima):
- Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Način rada i obrade tekstova ilustriran na materijalu bajki općenito (ovladavanje vokabularom, nazivi tipičnih junaka i bajki te prepoznavanje i prepričavanje najpoznatijih sižea).
- Tekst: «Красная Шапочка». Ponavljanje gradiva s uvodnog sata. Provjera razumijevanja teksta i odgovarajući gramatički zadaci.
- Tekst: «Кот-Ворюга» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: « Золотая роза» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Старый повар» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Slušanje neadaptiranog teksta. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij 1. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi. Podjela tema za samostalno izlaganje.
- Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 1. dio studenata.
- Tekst: «Клевета» (по рассказу А. Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Глупый француз». Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Video materijal i prezentacija na temu Масленица. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Слон» (по рассказу А. Куприна). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: « Доброе дело» (по рассказу Н. Телешова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: « Холодная осень» (по рассказу И. Бунина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij 2. Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje (Рудольфио) i tekstova obrađenih na nastavi.
- Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 2. dio studenata.
- Ispravak kolokvija.
Literatura:
Оbvezna:
Александрова, А. С., Кузьмич, И .П., Мелентьева, Т. И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.
Новикова, Н. С., Щербакова, О. М. (2007) Синяя звезда. Москва: Флинта – Наука.
Dopunska:
Быков, Д. Л. (2015) Девочка со спичками даёт прикурить. Санкт-Петербург: Златоуст.
Распутин, В. Г. (2015) Рудольфио. Санкт-Петербург: Златоуст.
Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu