Lektira 3

Lektira 3

Naziv studija: Ruski jezik i književnost

Akademska godina: 2016./2017.

Naziv kolegija: Lektira 3 (dio modula Jezične vježbe iz ruskog jezika 3)

Nositelj kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, viša lektorica

Izvođač: Mia Žustra, lektorica

Broj ECTS bodova: 5 (za modul Jezične vježbe iz ruskog jezika 3)

Jezik: ruski i hrvatski

Trajanje: jedan semestar (3.semestar, zimski)

Status kolegija: obvezatni kolegij

Oblik nastave: vježbe (2 sata)

Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskog jezika 2

Ciljevi kolegija: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatičkim i sintaktičkim konstrukcijama te frazeološkim fondom ruskog jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovoraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.

Korištene metode: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Rad s audio materijalima. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.

Studentske obveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.

Sadržaj kolegija (raspored rada po tjednima):

  1. Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Način rada i obrade tekstova ilustriran na materijalu bajki općenito (ovladavanje vokabularom, nazivi tipičnih junaka i bajki te prepoznavanje i prepričavanje najpoznatijih sižea).
  2. Tekst: «Красная Шапочка». Ponavljanje gradiva s uvodnog sata. Provjera razumijevanja teksta i odgovarajući gramatički zadaci.
  3. Tekst: «Кот-Ворюга» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  4. Tekst: « Золотая роза» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  5. Tekst: «Старый повар» (по рассказу К. Паустовского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Slušanje neadaptiranog teksta. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  6. Kolokvij 1. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi. Podjela tema za samostalno izlaganje.
  7. Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 1. dio studenata.
  8. Tekst: «Клевета» (по рассказу А. Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  9. Tekst: «Глупый француз». Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Video materijal i prezentacija na temu Масленица. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  10. Tekst: «Слон» (по рассказу А. Куприна). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  11. Tekst: « Доброе дело»  (по рассказу Н. Телешова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  12. Tekst: « Холодная осень»  (по рассказу И. Бунина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  13. Kolokvij 2. Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje (Рудольфио) i tekstova obrađenih na nastavi.
  14. Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 2. dio studenata.
  15. Ispravak kolokvija.

Literatura:

Оbvezna:

Александрова, А. С., Кузьмич, И .П., Мелентьева, Т. И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.

Новикова, Н. С., Щербакова, О. М. (2007) Синяя звезда. Москва: Флинта – Наука.

Dopunska:

Быков, Д. Л. (2015) Девочка со спичками даёт прикурить. Санкт-Петербург: Златоуст.

Распутин, В. Г. (2015) Рудольфио. Санкт-Петербург: Златоуст.

Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija.

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu