| Naziv kolegija: | Suvremeni ruski jezik 3 | |||
| Nositelji kolegija: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor Sanja Drljača Magić, v. lektor | |||
| Izvođači: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor Sanja Drljača Magić, v. lektor Kristina Okuličiute Mikac, vanjski suradnik | |||
| ECTS bodovi: | 5 | |||
| Jezik: | ruski i hrvatski | |||
| Trajanje: | jedan semestar (zimski, 3. semestar) | |||
| Status kolegija: | obavezni | |||
| Oblik nastave: | 6 sati tjedno | |||
| Uvjeti za upis kolegija: | položen Suvremeni ruski jezik 2 | |||
| Ciljevi kolegija: | Cilj kolegija je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnog života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Studenti razvijaju vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stječu jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1. | |||
| Korištene metode: | Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. PowerPoint prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje. | |||
| Sadržaj kolegija: | ||||
| 1. tjedan: | Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tema: Пешеходов надо любить. Leksički materijal: Javni prijevoz. Prijevozna sredstva. Razgovorne konstrukcije: Orijentacija u gradu. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja s prefiksima. Deklinacija imenica ž. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Upravni i neupravni govor. | |||
| 2. tjedan: | Tema: Пешеходов надо любить. Gramatički materijal: Redni brojevi u vremenskim konstrukcijama – ponavljanje. Superlativ pridjeva u konstrukcijama один из… Uvod u pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | |||
| 3. tjedan: | Tema: Чемоданное настроение. Leksički materijal: Putovanja. Gramatički materijal: Glagoli kretanja лететь/летать; плыть/плавать; бежать/бегать. Složene rečenice s veznicima потому что; поэтому; если (бы). Izražavanje vremenskih odnosa: upotreba prijedloga за – до; через – после. | |||
| 4. tjedan: | Tema: Чемоданное настроение Gramatički materijal: Deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Služba informacija na kolodvoru i u zračnoj luci. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | |||
| 5. tjedan: | Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: upravni/neupravni govor – ponavljanje. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka | |||
| 6. tjedan: | Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Usmena izlaganja na temu Дом, квартира. | |||
| 7. tjedan: | Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: prvi kolokvij. | |||
| 8. tjedan: | Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Hrana. Namirnice. Posuđe. Razgovorne konstrukcije: Poziv i odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | |||
| 9. tjedan: | Tema: Приятного аппетита! Hrana. Restorani. Gramatički materijal: Neodređene zamjenice. Razgovorne konstrukcije: Pripremanje hrane. U restoranu. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Usmena izlaganja na temu Национальные кухни разных стран мира | |||
| 10. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Ljudsko tijelo. Bolesti, lijekovi, liječenje. U liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama; imperativ – ponavljanje. | |||
| 11. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav način života. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. | |||
| 12. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Grad. Znamenitosti Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali. Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka | |||
| 13. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Život u gradu. Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за – до, через – после, при…) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka | |||
| 14. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Vrijeme: Который час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | |||
| 15. tjedan: | Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: drugi kolokvij. | |||
| Literatura: | ||||
| 1. Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra. Izbor iz: 2. Миллер Л.В., Политова Л.В. (2003) Жили-были 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст. 3. Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2. Budapest: Corvina. 4. Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс. 5. Чернышов, С., Чернышова А. (2009) Поехали! 2.I Санкт-Петербург: Златоуст. 6. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст. 7. Юlang – уроки русского языка как иностранного (https://youlang.ru) | ||||
| Studentske obaveze: | Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. | |||
| Način ocjenjivanja: | Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija. Završna ocjena na temelju ocjena obaju kolokvija, usmenih izlaganja te evaluiranja rada studenata tijekom semestra. | |||
| Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: | Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu. | |||
