Naziv kolegija: Suvremena ruska kratka priča
ECTS bodovi: 3
Semestar izvođenja: ljetni
Nositelj: izv. prof. dr. sc. Ivana Peruško
Izvođač: izv. prof. dr. sc. Blaž Podlesnik (Sveučilište u Ljubljani) – predavanje; izv. prof. dr. sc. Ivana Peruško – seminar
Vrijeme i mjesto:
Seminar: petak 13.15 – 14.00 (izv. prof. dr. sc. Ivana Peruško)*
*Seminari se izvode 1x tjedno (petkom) prema zadanom rasporedu (1S).
Predavanje: četvrtak 29.2. i petak 1.3.; četvrtak 28. 3. i petak 29. 3.; četvrtak 25. 4. i petak 26. 4.; četvrtak 9. 5., petak 10. 5. = kumulativno (izv. prof. dr.sc. Blaž Podlesnik)*
*Predavanja se izvode kumulativno: 29. 2. (4P), 1.3. (4P), 28. 3.(4P), 29. 3.(4P), 25. 4.(4P), 26. 4. (4P), 9.5. (3P), 10.5. (2P).
Jezik: ruski
Cilj:
Kolegiju je cilj da studenti kroz nužan teorijski okvir i zajedničku analizu izabranih djela usvoje i sintetiziraju specifičnosti kratke prozne forme. Tomu će pomoći i književno-povijesni pregled tzv. ”male proze” u ruskoj književnosti 20. i 21. stoljeća. Kolegiju je cilj poticati studente da kroz zajednički i samostalni analitičko-kritički rad s raznolikim tekstovima umiju raspoznati i klasificirati različite modele suvremene ruske kratke forme (od modernističkih pa sve do postmodernističkih pripovijedaka i autora). Stoga kolegij pretpostavlja kako praktičnu analizu izabranih djela tako i važna teorijska razmatranja o samome žanru, ideji i strukturi kraćih narativnih formi unutar ruske književnosti s početka 20 stoljeća sve do suvremenih dana. Napokon, cilj kolegija jest potaknuti studente na analitičko-kritički rad s primarnom i sekundarnom literaturom na ruskome jeziku.
Metode poučavanja:
- podučavanje
- raspravljanje
- uporaba računala (Power Point, Internet)
- analiza teksta
- close reading
- diskusija
- studentske prezentacije
Metode ocjenjivanja:
- pismeni ispit i seminarski rad
Ishodi učenja
– Studenti će moći nabrojiti i opisati teorijske termine na ruskom jeziku koji su potrebni za analizu književnoga djela.
– Studenti će moći klasificirati i objasniti razvoj, ulogu i značenje kraće narativne proze na ruskome jeziku. – Studenti će moći analizirati kraći prozni tekst i sintetizirati bitno u tekstu. – Studenti će moći samostalno napisati i prezentirati strukturirani tekst na ruskom jeziku. |
Sadržaj:
1. Žanr kratke priče u kontekstu ruske književnosti. Рассказ как жанр и рассказ в контексте истории русской литературы. 2. Iz povijesti ruske kratke priče 20. stoljeća: žanr kratke priča kao pokušaj pronalaženja autorskoga glasa: Bunin, Andreev i Remizov. Из истории русского рассказа 20-го века: начало века и рассказ как жанр поисков авторского почерка — Бунин, Андреев и Ремизов. 3. Suvremena proza i pripovijetka, pitanje književne suvremenosti – ideje i stilovi suvremene proze. Современная проза и рассказ, вопрос литературной современности — идеи и стили современной прозы. 4. Preteča suvremenosti – konceptualizam 1970-ih i 1980-ih te koncept kao junak pripovijetke u prozi L. Rubinštejna (1947–2024). Корни современности — концептуализм (1970-ые—1980-ые) и концепт как герой рассказа в прозе Льва Рубинштейна (1947–2024). 5. Preteča suvremenosti – postrealizam i Ljudmila Petruševskaja. Корни современности — постреализм и Людмила Петрушевская. 6. T. Tolstaja – pripovijetke. Рассказ Татьяны Толстой. 7. Proza Vladimira Makanina i njegova pripovijetka Kavkazskij plennyj. Проза Владимира Маканина и его рассказ Кавказский пленный. 8. Postmodernizam i kratka priča – Vladimir Sorokin. Рассказ постмодернизма — Владимира Сорокин. 9. Postmodernizam i kratka priča – Viktor Pelevin. Рассказ постмодернизма — Виктор Пелевин. 10. Kratka priča u stvaralaštvu Ljudmile Ulicke. Рассказ в творчестве Людмилы Улицкой. 11. Problem autorstva (Čhartišvili/Akunin) u suvremenoj prozi na primjeru Kladbiščenskih istorij. Проблема авторства в современной прозе на примере Кладбищенских историй Чхартишвили/Акунина. 12. Suvremena «proza pjesnika» – rimovane kratke priče Dmitrija Bykova. Современная «проза поэта» — «рассказы в рифму» Дмитрия Быкова. 13. «Mangupske» kratke priče i «mangupska» književnost Zahara Prilepina. «Пацанский» рассказ и «пацанская» литература Захара Прилепина. 14. Novi autorski glasovi – Elena Posvjatovskaja. Новые авторские голоса — рассказы Елены Посвятовской. 15. Kratka priča i kaotičnost sadašnjice – Denis Glucko. Рассказ и хаос современности на примере рассказа Дениса Гуцко (Нацики всегда так. Заметки волонтера)
Obavezna literatura: Primarna literatura: Kratke priče navedenih autora. |
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||