Ak. god. 2023./2024.
Naziv kolegija: Glotodidaktika
Nositelj kolegija: prof. dr. sc. Željka Čelić
Izvođač: dr. sc. Marina Jajić Novogradec, viša asistentica
ECTS: 5
Status: obavezni
Uvjet za upis kolegija Metodika nastave ruskoga jezika u ljetnom semestru
Oblik nastave: 2 sata predavanja
Jezik: ruski
Praćenje uspješnosti rada: pismeni i usmeni ispit
Cilj kolegija: objasniti osnovne koncepte teorije nastave stranih jezika s naglaskom na ruski jezik; opisati temeljne postavke teorije nastave stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta; identificirati osnovne procese poučavanja ruskoga kao stranog jezika i koristiti se odgovarajućim strategijama poučavanja
Ishodi učenja:
Studenti će na kraju kolegija moći:
– objasniti glavne aspekte pristupa nastavi stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
– definirati pojam komunikacijske kompetencije
– objasniti ulogu učeničkog međujezika za razumijevanje nastavnoga procesa
– interpretirati različite pristupe organizaciji jezičnoga materijala u nastavi ruskoga kao stranog jezika
– analizirati nastavne materijale u nastavi ruskoga kao stranog jezika s obzirom na različite metode poučavanja
– objasniti proces poučavanja jezičnih vještina
– identificirati i razlikovati funkcije različitih uloga nastavnika i učenika u nastavnom procesu
– pripremiti, provesti i prezentirati istraživanje odabranog aspekta nastave ruskoga kao stranog jezika
– izraziti kritičko razumijevanje relevantne stručne literature na ruskom jeziku i opisati sadržaj drugima
– aktivno sudjelovati u diskusijama, prihvaćati komentare o svome radu i izraziti otvorenost prema stavovima i idejama drugih
Način rada:
Studenti će se kontinuirano pripremati za sate i interaktivno sudjelovati u nastavi. Izmjenjivat će se metode izlaganja i zajedničkog rada na prezentiranju određene teme.
Program kolegija po temama:
Mjesec | Nastavne jedinice |
Listopad | 1. Uvod u nastavni plan i program
2. Teorija nastave stranih jezika kao disciplina
3. Glotodidaktika kao interdisciplinarna znanost 4. Znanstvene teorije i metode učenja stranih jezika
5. Povijesni pristup poučavanju stranih jezika 1 6. Povijesni pristup poučavanju stranih jezika 2 7. Razvoj nastave stranih jezika u okviru lingvističkih i psiholingvističkih modela 70-ih god. 20. stoljeća
8. Pristup, metoda, tehnika rada u nastavi stranih jezika 9. Principi glotodidaktike
|
Studeni |
10. Ciljevi i zadaće nastave stranih jezika s naglaskom na ruski kao strani
11. Učenje i poučavanje ruskoga kao stranog jezika
12. Suvremeni pristup poučavanja stranih jezika s naglaskom na ruski 13. Nastavni plan i program ruskoga jezika; analiza potreba
14. Uloga nastavnika u procesu učenja stranog jezika 15. Uloga učenika u procesu učenja stranog jezika
16. Upravljanje razredom 17. Poučavanje jezičnih vještina 1
18. Poučavanje jezičnih vještina 2 19. Komunikacijska kompetencija 20. ZEROJ |
Prosinac |
21. Samostalnost u učenju 22. Ocjenjivanje i samoocjenjivanje
23. Jezični portfolio 24. Jezični materijali 25. Strategije učenja i poučavanja ruskoga kao stranog jezika
|
Siječanj |
26. Nastava usmjerena na učenika – ishodi učenja 27. Međujezik i analiza pogrešaka
28. Učeničke pogreške i mogućnosti njihova ispravljanja 29. Jezik za posebne potrebe 30. Metodologija istraživačkog rada u nastavi ruskoga kao stranog jezika
|
OBAVEZNA LITERATURA:
Лебдинский, С.И., Гербик, Л.Ф., Методика преподавания русского языка как иностранного, учебное пособие (электронная версия), 2011
Московкин Л.В., Щукин, А.Н. Хрестоматия по методике преподавания русского языка как иностранного. – М.: “Русский язык” Курсы, 2012
Пассов Е.И., Кузовлева Н.Е. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования. – М.: “Русский язык” Курсы, 2010
Шаклеин, В.М., Русская лингводидактика: история и современность, учебное пособие (электронная версия), 2008
Petrović, E. (1998). Teorija nastave stranih jezika . Zagreb: Školska knjiga.
Skljarov, M. (1993). Teorija i praksa u nastavi stranih jezika . Zagreb: Školske novine.
Vilke, M. (1977). Uvod u glotodidaktiku. Zagreb: Školska knjiga
DOPUNSKA LITERATURA:
Čurković-Kalebić, S. (2003). Jezik i društvena situacija . Zagreb: Školska knjiga.
Mihaljević Djigunović, J. (1998). Uloga afektivnih faktora u učenju stranoga jezika . Zagreb: Filozofski fakultet.
Vrhovac, Y. (2000). Govorna komunikacija i interakcija na satu stranoga jezika . Zagreb: Naklada Ljevak.
Журналы: Русский язык за рубежом, Strani jezici (odabrani članci)