Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4

Naziv kolegija:Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4
(modul čine: Jezične vježbe 4, Govorne vježbe 4 Lektira 4)
Nositelji kolegija:dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor, Sanja Drljača Magić, v. lektor
Izvođačidr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor, Sanja Drljača Magić, v. lektor
ECTS  bodovi:5
Jezik:ruski i hrvatski
Trajanje:jedan semestar (ljetni, 4. semestar)
Status kolegija:obavezni
Oblik nastave:6 sati tjedno (2 sata JV4, 2 sata GV4, 2 sata L4)
Uvjeti za upis kolegija:položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3
Ciljevi kolegija:Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 4  je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnoga života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Sva tri dijela modula usmjerena su na razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1.
Korištene metode:JV4/GV4: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. Power Point prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava. Priprema kraćih izlaganja na zadane i izabrane teme pojedinačno i u parovima ili grupama.
L4: Leksičko-gramatička obrada adaptiranih književnih i publicističkih tekstova.
Sadržaj kolegija: 
1.    tjedan:Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju.
Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Podtema: Ljudsko tijelo.
Bolesti, lijekovi, liječenje. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja.
Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz
prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž. roda
na –ь s pridjevima i zamjenicama; imperativ – ponavljanje. 
L4: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja.
Текст 1: M. Метлицкая «Дневник свекрови». Analiza teksta. Prijevod.
Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje
leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih
zadataka.
2.    tjedan: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: U
liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja.
Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz
prepričavanje dijaloga.
L4: Текст 1: M. Метлицкая «Дневник свекрови». Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
3.     tjedan: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav
način života. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje
usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih
konstrukcija obrađene teme.
L4: Текст 2: «Владимир Набоков: Волшебник слова и мысли».
Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o
pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz
niz leksičko-gramatičkih zadataka.
4.    tjedan: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Grad. Znamenitosti
Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali.
Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje
gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-
gramatičkih zadataka
L4: Текст 2: «Владимир Набоков: Волшебник слова и мысли». Analiza
teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
5.    tjedan: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Život u gradu.
Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за –
до, через – после, при…) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz
vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih
zadataka
L4: Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje: Т. Крюкова
«Дневник Кото-сапиенса, или Кота Разумного» (часть 1). Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
6. tjedan:  Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Vrijeme: Который
час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i
pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i
pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadatak
L4: Prvi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na
nastavi i teksta zadanog za samostalno čitanje.
7.  tjedan:

 

Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: prvi
kolokvij.
L4: Текст 3: В. Токарева «Сказать – не сказать». Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
8.    tjedan: Ispitni rok
9. tjedan:Tema: Семья. Podtema: Генеалогическое древо. Leksički materijal:
rodbinske veze, uža i šira obitelj. Gramatički materijal: ponavljanje
brojeva, vremenske konstrukcije.
Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
L4: Текст 3: В. Токарева «Сказать – не сказать». Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
10. tjedan:Tema: Семья. Podtema: Семейные отношения.
Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
L4: Текст 4: Ю. Нагибин «Я изучаю языки». Analiza teksta. Prijevod.
Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje
leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih
zadataka.
11. tjedan:Tema: Семья. Podtema: Семейные отношения.
Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
L4: Текст 4: Ю. Нагибин «Я изучаю языки». Analiza teksta. Prijevod.
Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje
leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih
zadataka.
12. tjedan:Tema : Автопортрет студента. Podtema: Автобиография. Leksik:
studentski život, studij, učenje; prefiksalni glagoli učenja.
Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
L4: Текст 5: Б. Окуджава «Частная жизнь Александра Пушкина, или
Именительный падеж в творчестве Лермонтова». Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
13: tjedan:Tema: Автопортрет студента. Podtema: Университет. Учёба.
Студенческая жизнь.

Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
L4: Текст 5: Б. Окуджава «Частная жизнь Александра Пушкина, или
Именительный падеж в творчестве Лермонтова». Analiza teksta.
Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom.
Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-
gramatičkih zadataka.
14. tjedan:Tema: Автопортрет студента. Podtema: Система образования.
Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih
razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih
gramatičkih specifičnosti.
Usmene prezentacije studenata.
L4: Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje: Т.
Крюкова «Дневник Кото-сапиенса, или Кота Разумного» (часть 1).
Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o
pročitanom.
15. tjedan:Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera:
drugi kolokvij.
L4: Drugi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na
nastavi i teksta zadanog za samostalno čitanje.
Literatura 






















Izbor iz:
Аникина, М. Н. (2004) В Россию с любовью. Москва: Русский язык.
Антонова В., Нахабина М., Сафонова М., Толстых А. (2009) Дорога в
Россию. Учебник русского языка (первый уровень): В1. Санкт-
Петербург: Златоуст.
Головко, О. (2006) Вперёд! Пособие по русской разговорной речи.
Москва: Русский язык. Курсы.
Миллер Л., Политова Л. (2011) Жили-были… 12 уроков русского
языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст.
Одинцова, И. (2016) Что вы сказали? Санкт-Петербург: Златоуст.
Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для
продолжающих А2-B2. Budapest: Corvina.

Старовойтова, И. (2012) Русская лексика в заданиях и кроссвордах. Человек. Санкт-Петербург: Златоуст.

Чернышов, С., Чернышова, А. (2012) Поехали 2.II. Русский язык для
взрослых. Базовый курс. Санкт-Петербург: Златоуст.
Mrežni izvori:www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youlang.ru;
www.youtube.com; www.teachrussian.org; www.russianlife.com/uchites/; superstyle.ru; meduza.io
Studentske obaveze:Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije.
Način ocjenjivanja:Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Uvjet za izlazak na kolokvij je redovito izvršavanje studentskih obaveza.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija:Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.