Naziv kolegija: | Jezične vježbe iz ruskoga jezika 4 (modul čine: Jezične vježbe 4, Govorne vježbe 4 i Lektira 4) | ||
Nositelji kolegija: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor, Sanja Drljača Magić, v. lektor | ||
Izvođači | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor, Sanja Drljača Magić, v. lektor | ||
ECTS bodovi: | 5 | ||
Jezik: | ruski i hrvatski | ||
Trajanje: | jedan semestar (ljetni, 4. semestar) | ||
Status kolegija: | obavezni | ||
Oblik nastave: | 6 sati tjedno (2 sata JV4, 2 sata GV4, 2 sata L4) | ||
Uvjeti za upis kolegija: | položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3 | ||
Ciljevi kolegija: | Cilj Jezičnih vježbi iz ruskoga jezika 4 je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnoga života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Sva tri dijela modula usmjerena su na razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1. | ||
Korištene metode: | JV4/GV4: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. Power Point prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava. Priprema kraćih izlaganja na zadane i izabrane teme pojedinačno i u parovima ili grupama. L4: Leksičko-gramatička obrada adaptiranih književnih i publicističkih tekstova. | ||
Sadržaj kolegija: | |||
1. tjedan: | Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Podtema: Ljudsko tijelo. Bolesti, lijekovi, liječenje. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž. roda na –ь s pridjevima i zamjenicama; imperativ – ponavljanje. L4: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja. Текст 1: M. Метлицкая «Дневник свекрови». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
2. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: U liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. L4: Текст 1: M. Метлицкая «Дневник свекрови». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
3. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav način života. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. L4: Текст 2: «Владимир Набоков: Волшебник слова и мысли». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
4. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Grad. Znamenitosti Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali. Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko- gramatičkih zadataka L4: Текст 2: «Владимир Набоков: Волшебник слова и мысли». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
5. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Život u gradu. Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за – до, через – после, при…) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka L4: Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje: Т. Крюкова «Дневник Кото-сапиенса, или Кота Разумного» (часть 1). Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. | ||
6. tjedan: | Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Vrijeme: Который час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadatak L4: Prvi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi i teksta zadanog za samostalno čitanje. | ||
7. tjedan:
| Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: prvi kolokvij. L4: Текст 3: В. Токарева «Сказать – не сказать». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
8. tjedan: | Ispitni rok | ||
9. tjedan: | Tema: Семья. Podtema: Генеалогическое древо. Leksički materijal: rodbinske veze, uža i šira obitelj. Gramatički materijal: ponavljanje brojeva, vremenske konstrukcije. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Текст 3: В. Токарева «Сказать – не сказать». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
10. tjedan: | Tema: Семья. Podtema: Семейные отношения. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Текст 4: Ю. Нагибин «Я изучаю языки». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
11. tjedan: | Tema: Семья. Podtema: Семейные отношения. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Текст 4: Ю. Нагибин «Я изучаю языки». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
12. tjedan: | Tema : Автопортрет студента. Podtema: Автобиография. Leksik: studentski život, studij, učenje; prefiksalni glagoli učenja. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Текст 5: Б. Окуджава «Частная жизнь Александра Пушкина, или Именительный падеж в творчестве Лермонтова». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
13: tjedan: | Tema: Автопортрет студента. Podtema: Университет. Учёба. Студенческая жизнь. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. L4: Текст 5: Б. Окуджава «Частная жизнь Александра Пушкина, или Именительный падеж в творчестве Лермонтова». Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. Ovladavanje leksikom i gramatičkim konstrukcijama kroz niz leksičko- gramatičkih zadataka. | ||
14. tjedan: | Tema: Автопортрет студента. Podtema: Система образования. Aktiviranje već usvojenog i usvajanje novog leksika. Usvajanje novih razgovornih konstrukcija. Ponavljanje usvojenih i usvajanje novih gramatičkih specifičnosti. Usmene prezentacije studenata. L4: Provjera poznavanja teksta zadanog za samostalno čitanje: Т. Крюкова «Дневник Кото-сапиенса, или Кота Разумного» (часть 1). Analiza teksta. Prijevod. Prepričavanje. Izražavanje mišljenja o pročitanom. | ||
15. tjedan: | Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: drugi kolokvij. L4: Drugi kolokvij: pismena provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi i teksta zadanog za samostalno čitanje. | ||
Literatura | |||
Izbor iz: | Аникина, М. Н. (2004) В Россию с любовью. Москва: Русский язык. Антонова В., Нахабина М., Сафонова М., Толстых А. (2009) Дорога в Россию. Учебник русского языка (первый уровень): В1. Санкт- Петербург: Златоуст. Головко, О. (2006) Вперёд! Пособие по русской разговорной речи. Москва: Русский язык. Курсы. Миллер Л., Политова Л. (2011) Жили-были… 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст. Одинцова, И. (2016) Что вы сказали? Санкт-Петербург: Златоуст. Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2. Budapest: Corvina. Старовойтова, И. (2012) Русская лексика в заданиях и кроссвордах. Человек. Санкт-Петербург: Златоуст. Чернышов, С., Чернышова, А. (2012) Поехали 2.II. Русский язык длявзрослых. Базовый курс. Санкт-Петербург: Златоуст. | ||
Mrežni izvori: | www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youlang.ru; www.youtube.com; www.teachrussian.org; www.russianlife.com/uchites/; superstyle.ru; meduza.io | ||
Studentske obaveze: | Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje navedenih obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije. | ||
Način ocjenjivanja: | Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem pismenih kolokvija. Uvjet za izlazak na kolokvij je redovito izvršavanje studentskih obaveza. | ||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: | Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu. |