Lektira 4
Akademska godina: 2016./2017.
Naziv studija: Ruski jezik i književnost
Naziv kolegija: LEKTIRA 4 (dio modula Jezične vježbe iz ruskog jezika 4)
Nositelj kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, viša lektorica
Izvođač: Mia Žustra, lektorica
Broj ECTS bodova: 5 (za modul Jezične vježbe iz ruskog jezika 4)
Jezik: ruski i hrvatski
Trajanje: jedan semestar (4. semestar, ljetni)
Status kolegija: obvezatni kolegij
Oblik nastave: vježbe
Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskog jezika 3
Ciljevi kolegija: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatičkim i sintaktičkim konstrukcijama te frazeološkim fondom ruskog jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovaraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.
Korištene metode: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Rad s audio materijalima. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.
Studentske obveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.
Sadržaj kolegija (raspored rada po tjednima):
- Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tekst: «Душечка» (по рассказу А. Чехова). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Полотенце с петухом» (по рассказу М. Булгакова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Частная жизнь Александра Пушкина или именительный падеж в творчестве Лермонтова» (по рассказу Б. Окуджавы). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «На даче» (по рассказу А. Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. Slušanje neadaptiranog teksta.
- Tekst: «Жил старик со своею старушкой» (по рассказу Ф. Искандера). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij 1. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi. Podjela tema za samostalno izlaganje.
- Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 1. dio studenata.
- Tekst: «Attalea Princeps» (по рассказу В. Гаршина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: « Станционный смотритель» (по рассказу А.С.Пушкина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Ёлка и свадьба» (по рассказу Ф.М.Достоевского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Моя “Она”» (по рассказу А.П.Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tekst: «Жемчужное ожерелье» (по рассказу Н. Лескова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij 2. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi.
- Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 2. dio studenata.
- Ispravak kolokvija.
Literatura:
Оbvezna:
Александрова, А. С., Кузьмич, И .П., Мелентьева, Т. И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.
Новикова, Н. С., Щербакова, О. М. (2007) Синяя звезда. Москва: Флинта – Наука.
Dopunska:
Улицкая, Л. Е. (2001) Дочь Бухары. Санкт-Петербург: Златоуст.
Петрушевская, Л. С. (2000) Королева Лир. Санкт-Петербург: Златоуст.
Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu