Lektira 4

Lektira 4

Akademska godina: 2016./2017.

Naziv studija: Ruski jezik i književnost

Naziv kolegija: LEKTIRA 4 (dio modula Jezične vježbe iz ruskog jezika 4)

Nositelj kolegija: dr. sc. Anita Hrnjak, viša lektorica

Izvođač: Mia Žustra, lektorica

Broj ECTS bodova: 5 (za modul Jezične vježbe iz ruskog jezika 4)

Jezik: ruski i hrvatski

Trajanje: jedan semestar (4. semestar, ljetni)

Status kolegija: obvezatni kolegij

Oblik nastave: vježbe

Uvjeti za upis kolegija: položene Jezične vježbe iz ruskog jezika 3

Ciljevi kolegija: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatičkim i sintaktičkim konstrukcijama te frazeološkim fondom ruskog jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovaraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.

Korištene metode: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Rad s audio materijalima. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.

Studentske obveze: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće.

Sadržaj kolegija (raspored rada po tjednima):

  1. Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Tekst: «Душечка» (по рассказу А. Чехова). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  2. Tekst: «Полотенце с петухом» (по рассказу М. Булгакова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  3. Tekst: «Частная жизнь Александра Пушкина или именительный падеж в творчестве Лермонтова» (по рассказу Б. Окуджавы). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  4. Tekst: «На даче» (по рассказу А. Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. Slušanje neadaptiranog teksta.
  5. Tekst: «Жил старик со своею старушкой» (по рассказу Ф. Искандера). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  6. Kolokvij 1. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi. Podjela tema za samostalno izlaganje.
  7. Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 1. dio studenata.
  8. Tekst: «Attalea Princeps» (по рассказу В. Гаршина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  9. Tekst: « Станционный смотритель» (по рассказу А.С.Пушкина). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  10. Tekst: «Ёлка и свадьба» (по рассказу Ф.М.Достоевского). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  11. Tekst: «Моя “Она”»  (по рассказу А.П.Чехова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  12. Tekst: «Жемчужное ожерелье»  (по рассказу Н. Лескова). Vježbe čitanja i govorenja. Usmena provjera leksika. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
  13. Kolokvij 2. Provjera poznavanja tekstova obrađenih na nastavi.
  14. Komentar rezultata kolokvija. Samostalno izlaganje na zadane teme – 2. dio studenata.
  15. Ispravak kolokvija.

 

Literatura:

Оbvezna:

Александрова, А. С., Кузьмич, И .П., Мелентьева, Т. И. (2006) Непропавшие сюжеты. Москва: Русский язык.

Новикова, Н. С., Щербакова, О. М. (2007) Синяя звезда. Москва: Флинта – Наука.

Dopunska:

Улицкая, Л. Е. (2001) Дочь Бухары. Санкт-Петербург: Златоуст.

Петрушевская, Л. С. (2000) Королева Лир. Санкт-Петербург: Златоуст.

Način ocjenjivanja: Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija.

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu