Naziv kolegija: | Jezične vježbe iz ruskoga jezika 3
(modul čine: Jezične vježbe 3, Govorne vježbe 3 i Lektira 3) |
|||
Nositelji kolegija: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor, Sanja Drljača Magić, v. lektor | |||
Izvođači: | dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor; Sanja Drljača Magić,v. lektor;
dr.sc. Marija Popović, lektor; Ena Matacun, vanjska suradnica |
|||
ECTS bodovi: | 5 | |||
Jezik: | Ruski/hrvatski | |||
Trajanje: | Jedan semestar (zimski, 3. semestar) | |||
Status kolegija: | Obavezni | |||
Oblik nastave: | 6 sati tjedno (2 sata JV3, 2 sata GV3, 2 sata L3) | |||
Uvjeti za upis kolegija: | Položene Jezične vježbe iz ruskoga jezika 2 | |||
Ciljevi kolegija: | JV3/GV3: Cilj kolegija je aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnog života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture. Studenti razvijaju vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku te stječu jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2-B1.
L3: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatikom te frazeološkim fondom ruskoga jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovaraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi. |
|||
Korištene metode: | JV3/GV3: Rad s udžbenikom, vježbe slušanja, govorenja i pisanja. Rad s audio i video materijalima. PowerPoint prezentacije. Internet. Interakcija profesora i studenata na nastavi te interakcija studenata u parovima i grupama. Sustav učenja na daljinu Omega. Obavezan samostalni rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje.
L3: Rad s udžbenikom, vježbe govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Rad s audio materijalima. Kolegij je zamišljen kao interakcija između nastavnika i studenata uz obavezan samostalan rad studenata kod kuće koji se redovito provjerava i ocjenjuje. |
|||
Sadržaj kolegija: | ||||
1. tjedan: | JV3/GV3: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju.
Tema: В новом доме Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: upravni/neupravni govor. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Tekst: «Записка» // Начинаем читать по-русски! С. 95-97. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
2. tjedan: | Tema: В новом доме
JV3/GV3: . Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: «Прошу тишины!» // Шкатулка. С. 160-161. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka |
|||
3. tjedan: | Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Hrana. Posuđe. Ruska i hrvatska nacionalna jela. Razgovorne konstrukcije: Poziv i odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Tekst: «Что едят русские». Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. Slušanje audio materijala. |
|||
4. tjedan: | Tema: Приятного аппетита! Hrana. Restorani. Gramatički materijal: Neodređene zamjenice. Razgovorne konstrukcije: U restoranu (naručivanje jela, rezerviranje stola). Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Usmena izlaganja na temu Национальные кухни разных стран мира
L3: Tekst: «Настоящая русская еда» // Шкатулка. С. 37-38. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
5. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Ljudsko tijelo. Bolesti, lijekovi, liječenje. U liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž.roda na –ь s pridjevima i zamjenicama; imperativ – ponavljanje.
L3: Tekst: « Опасная болезнь» // Удивительные истории. С. 32-35. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. Slušanje audio materijala. |
|||
6. tjedan: | Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav način života. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
L3: Tekst: «Живите долго» // Шкатулка. С. 159-160. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
7. tjedan: | JV3/GV3: Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera.
L3: Provjera poznavanja tekstova zadanih za samostalno čitanje. Prvi kolokvij. |
|||
8. tjedan: | Tema: Прогулка по городу
JV3/GV3: Leksički materijal: Grad. Znamenitosti Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali. Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
L3: Tekst: «Дневник иностранки» // Шкатулка. С. 173-179. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
9. tjedan: | Tema: Прогулка по городу
JV3/GV3: Leksički materijal: Život u gradu. Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за – до, через – после, при…) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
L3: Tekst: «Дневник иностранки» // Шкатулка. С. 173-179. Slušanje audio materijala. |
|||
10. tjedan: | Tema: Прогулка по городу
JV3/GV3: Leksički materijal: Vrijeme: Который час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. L3: Tekst: Tekst: «Лучший в жизни отдых» // Удивительные истории. С. 205-208. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
11. tjedan: |
Tema: Лето не за горами. Leksički materijal: Odmor na moru. Hotel. Razgovorne konstrukcije: Vođenje razgovora: izražavanje (ne)slaganja, sumnje, izbjegavanje direktnog odgovora. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
L3: Tekst: «Русская матрёшка» // Русский язык. С. 108-113. Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. |
|||
12. tjedan: | Tema: Путешествия. Сувениры. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Gramatički materijal: prefiksalni glagoli kretanja
L3: Tekst: «Русская матрёшка» // Русский язык. С. 108-113. Slušanje audio materijala. |
|||
13: tjedan: | Tema: Путешествия.
JV3/GV3: Usmene prezentacije na temu Путешествия. Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera.
L3: Provjera poznavanja tekstova zadanih za samostalno čitanje. Drugi kolokvij. |
|||
Literatura: | ||||
JV3/GV3
1. Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra. Izbor iz: 2. Миллер Л.В., Политова Л.В. (2003) Жили-были 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст. 3. Осипова, И. (2008) Ключ 2. Учебник русского языка для продолжающих А2-B2. Budapest: Corvina. 4. Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс. 5. Чернышов, С., Чернышова А. (2009) Поехали! 2.I Санкт-Петербург: Златоуст. 6. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст. L3: 1. Курлова, И.В. (2008) Начинаем читать по-русски! Москва: Русский язык. 2. Чубарова О.Э. (ред.) (2008) Шкатука. Москва: Русский язык. 3. Новикова, Н.С., Щербекова О.М. (2010) Удивительные истории. Москва: Флинта – Наука. 4. Попова Т.В. и др. (2009) Русский язык. Тамбов: ТФТУ. |
||||
Studentske obaveze: | Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. | |||
Način ocjenjivanja: | Kontinuirano praćenje. Provjera i ocjenjivanje putem kolokvija. Završna ocjena na temelju ocjena obaju kolokvija iz JV3/GV3 i L3 te evaluiranja rada studenata tijekom semestra. | |||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: | Anketa Filozofskog fakulteta i anketa Sveučilišta u Zagrebu.
|
|||