Naziv kolegija: | Suvremeni ruski jezik 2 | ||
Nositelji kolegija: | Sanja Drljača Magić, v. lektor dr.sc. Marija Popović, lektor | ||
Izvođači: | Sanja Drljača Magić, v. lektor dr.sc. Marija Popović, lektor | ||
ECTS bodovi: | 5 | ||
Jezik: | ruski i hrvatski | ||
Trajanje: | jedan semestar (ljetni, 2. semestar) | ||
Status kolegija: | obavezni | ||
Oblik nastave: | 6 sati tjedno | ||
Uvjeti za upis kolegija: | Položen kolegij Suvremeni ruski jezik 1 | ||
Ciljevi kolegija: | Cilj kolegija Suvremeni ruski jezik 2 je razvijanje vještina slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku, te stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2 koja se može primijeniti u ograničenom broju situacija svakodnevne komunikacije. | ||
Korištene metode: | Podučavanje te usmeno i pismeno uvježbavanje leksičko-gramatičkog gradiva. U nastavi se koriste udžbenik i ozvučeni materijali. Usvajanje gradiva provjerava se usmeno i pismeno – pisanjem domaćih zadataka i sastavaka, a na nastavi pisanjem diktata. | ||
Sadržaj kolegija: | |||
1. tjedan | Lekcija 8: Учиться всегда пригодится. Gramatički materijal: glagolski vid, futur; ponavljanje: dativ. Razgovorne konstrukcije: Savjet. Prijedlog. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
2. tjedan | Lekcija 9: Как провести свободное время. Gramatički materijal: Instrumental. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
3. tjedan | Lekcija 9: Как провести свободное время. Leksički materijal: Sport. Interesi. Hobi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. Razgovorne konstrukcije: Izražavanje ocjene. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
4. tjedan | Lekcija 10: Планируем рабочий день. Leksički materijal: Televizijski program. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja (идти – ходить, ехать – ездить). Glagoli statike i dinamike. Konstrukcije s glagolima начинаться, продолжаться, кончаться. Razgovorne konstrukcije: Poziv, odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
5. tjedan | Lekcija 10: Планируем рабочий день. Leksički materijal: Dnevna rutina. Tipičan ruski i hrvatski obrok. Gramatički materijal: Glagoli sa sufiksima –да-, –ста-, –зна-; –ова-/- ева–.Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
6. tjedan | Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 8-10. Kolokvij 1. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
7. tjedan: | Lekcija 11: По одёжке встречают, по уму провожают. Leksički materijal: Boje. Odjeća. Gramatički materijal: Genitiv množine imenica i pridjeva. Razgovorne konstrukcije: Kompliment, odgovor na kompliment. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
8. tjedan: | Lekcija 12: Поздравляем с праздником! Leksički materijal: Praznici. Običaji slavljenja praznika u Rusiji i Hrvatskoj. Gramatički materijal: Akuzativ množine imenica i pridjeva. Razgovorne konstrukcije: Za svečanim stolom. Zdravice. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
9. tjedan | Lekcija 12: Поздравляем с праздником! Leksički materijal: Praznici. Običaji slavljenja praznika u Rusiji i Hrvatskoj. Čestitke i čestitanje. Gramatički materijal: Imperativ. Razgovorne konstrukcije: Za svečanim stolom. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
10. tjedan | Ponavljanje gradiva obrađenog u lekcijama 11-12. Kolokvij 2. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
11. tjedan | Lekcija 13: Портрет. Leksički materijal: Dob. Vanjština. Opis vanjštine. Gramatički materijal: Komparativ i superlativ pridjeva i priloga. Sadašnje vrijeme gl. быть (konstrukcije у кого есть кто, что / нет кого, чего). Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
12. tjedan | Lekcija 13: Портрет. Leksički materijal: Karakterne osobine. Gramatički materijal: Složene rečenice s veznikom который, –ая, –ое, –ые. Neodređene zamjenice. Deklinacija imenica m. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Razgovorne konstrukcije: Izražavanje suda, ocjene, karakteristike. | ||
13. tjedan: | Lekcija 14: Пешеходов надо любить. Leksički materijal: Javni prijevoz. Prijevozna sredstva. Razgovorne konstrukcije: Orijentacija u gradu. Gramatički materijal: Osnovni glagoli kretanja s prefiksima. Deklinacija imenica ž. roda s pridjevima i zamjenicama – pregled. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
14. tjedan | Lekcija 14: Пешеходов надо любить. Gramatički materijal: Redni brojevi u vremenskim konstrukcijama – ponavljanje. Superlativ pridjeva u konstrukcijama один из… Uvod u pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka. | ||
15. tjedan | Ponavljanje gradiva. Kolokvij 3. Provjera stupnja usvojenosti obrađenog gradiva putem kolokvija. | ||
Literatura | |||
Obavezna literatura: | Hrnjak, A. (2018) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra. | ||
Dopunska literatura: | Poljanec, R. F. (2013) Ruska gramatika za svakoga. Zagreb: Školska knjiga. Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс. Чернышов, С. И. (2019) Поехали! Санкт-Петербург: Златоуст. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст. | ||
Mrežni izvori: | www.youlang.ru; www.teachrussian.org; www.gramota.ru; www.dic.academic.ru; www.youtube.com | ||
Studentske obaveze: | Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, redovito obavljanje zadataka predviđenih za samostalan rad kod kuće. Izvršavanje obavezа uvjet je za izlazak na kolokvije. | ||
Način ocjenjivanja: | 3 kolokvija tijekom nastavnoga ciklusa |