Nastavnica: Katarina-Antonia Boras, asist.
Nositeljica: dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor
ECTS bodovi: 2
Jezik: ruski i hrvatski
Trajanje: jedan semestar (1. semestar, zimski)
Status: izborni kolegij
Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 V
Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta
Način provjere znanja: redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje tijekom vježbi, pisanje zadaća; 2 kolokvija po semestru ILI pismeni ispit po završetku nastavnog ciklusa
Okvirni sadržaj kolegija: Upoznavanje s osnovama jezika i pisma. Analiza općih (situacijskih) tekstova, vježbe čitanja, pisanja i govora, detaljno čitanje u svrhu pronalaženja određene informacije. Upoznavanje s načinima organiziranja informacija u tekstu.
Cilj kolegija (očekivane kompetencije): Svladavanje pisma i temeljnih fonetskih zakona ruskog izgovora, usvajanje osnova gramatike, aktivna upotreba leksika obrađenog u pojedinim nastavnim jedinicama, usvajanje komunikativnih modela tipičnih za svakodnevne situacije i njihova primjena u slobodnom govoru. Kolegij je namijenjen studentima nekog od slavenskih jezika i cilj mu je na elementarnoj razini upoznati polaznike s ruskim jezikom u pisanom i govorenom obliku.
1. tjedan. upoznavanje s pismom i fonetskim pravilima
2. tjedan. glasovni sustav ruskoga jezika; ruski naglasak; uvježbavanje izgovora; pozdravi u ruskom
3. tjedan. formalno i neformalno obraćanje; gramatički rod u ruskom; posvojne zamjenice
4. tjedan. uvježbavanje čitanja (kratki dijalozi); genitiv jednine imenica i osobnih zamjenica
5. tjedan. I. i II. konjugacija glagola
6. tjedan. usmene vježbe (komunikativni modeli tipični za svakodnevne situacije); dativ jednine imenica i osobnih zamjenica
7. tjedan. glavni brojevi; izražavanje vremena u ruskom
8. tjedan. kategorija glagolskog vida; perfekt glagola
9. tjedan. akuzativ jednine imenica i osobnih zamjenica; glagoli kretanja
10. tjedan. lokativ jednine imenica i osobnih zamjenica; instrumental jednine imenica i osobnih zamjenica; konjugacija povratnih glagola
11. tjedan. pridjevi; boje; rad s tekstom – prepoznavanje glagolskih oblika u tekstu, gramatičke vježbe tematski povezane s tekstom; zadaci koji traže samostalno služenje rječnikom i priručnicima
12. tjedan. futur: tvorba i primjena; tekst s glagolima u futuru
13. tjedan. ponavljanje imeničkih paradigmi i zamjenica kroz usmene vježbe (komunikativni modeli tipični za svakodnevne situacije)
14. tjedan. slušanje: obrada teksta kroz pitanja i odgovore; ponavljanje gradiva prvog semestra; priprema za ispit
15. tjedan. priprema za ispit
Literatura
izbor iz:
1. Aksënova, M. P.: Russkij jazyk po-novomu; Forum, Sankt-Peterburg, 2001.
2. Černyšov, S.:Poehali 1; Zlatoust, Sankt-Peterburg, 2007.
3. Hrnjak, A.: Šag za šagom; Knjigra, Zagreb, 2010.
4. Miller, L.V; Politova, L.V.; Rybakova, I.J.: Žili-byli – 28 urokov russkogo jazyka dlja načinajuščih; Zlatoust, Sankt-Peterburg, 2006.
METODE POUČAVANJA:
Obrada novog gradiva putem:
- poučavanja vođenim otkrivanjem i razgovorom;
- vođenim uvježbavanjem i praćenjem izvedbe;
- provjere razumijevanja;
- dodatnim uvježbavanjem i osiguravanjem transfera.
Sustavno praćenje rada studenata tijekom cijelog semestra putem provjere pismenih domaćih zadaća i usmenih kompetencija na satu. Tijekom semestra sustavno se prati i razina usvojenosti gramatičkih jezičnih kompetencija kroz 2 pismena kolokvija.
