Ruski jezik za kroatiste i druge slaviste 1

Nastavnica: Katarina-Antonia Boras, asist.

Nositeljica: dr. sc. Anita Hrnjak, v. lektor

ECTS bodovi: 2

Jezik: ruski i hrvatski

Trajanje: jedan semestar (1. semestar, zimski)

Status: izborni kolegij

Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 V

Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta

Način provjere znanja: redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje tijekom vježbi, pisanje zadaća; 2 kolokvija po semestru ILI pismeni ispit po završetku nastavnog ciklusa

Okvirni sadržaj kolegija: Upoznavanje s osnovama jezika i pisma. Analiza općih (situacijskih) tekstova, vježbe čitanja, pisanja i govora, detaljno čitanje u svrhu pronalaženja određene informacije. Upoznavanje s načinima organiziranja informacija u tekstu.

Cilj kolegija (očekivane kompetencije): Svladavanje pisma i temeljnih fonetskih zakona ruskog izgovora, usvajanje osnova gramatike, aktivna upotreba leksika obrađenog u pojedinim nastavnim jedinicama, usvajanje komunikativnih modela tipičnih za svakodnevne situacije i njihova primjena u slobodnom govoru. Kolegij je namijenjen studentima nekog od slavenskih jezika i cilj mu je na elementarnoj razini upoznati polaznike s ruskim jezikom u pisanom i govorenom obliku.

1. tjedan. upoznavanje s pismom i fonetskim pravilima

2. tjedan. glasovni sustav ruskoga jezika; ruski naglasak; uvježbavanje izgovora; pozdravi u ruskom

3. tjedan. formalno i neformalno obraćanje; gramatički rod u ruskom; posvojne zamjenice

4. tjedan. uvježbavanje čitanja (kratki dijalozi); genitiv jednine imenica i osobnih zamjenica

5. tjedan. I. i II. konjugacija glagola

6. tjedan. usmene vježbe (komunikativni modeli tipični za svakodnevne situacije); dativ jednine imenica i osobnih zamjenica

7. tjedan. glavni brojevi; izražavanje vremena u ruskom

8. tjedan. kategorija glagolskog vida; perfekt glagola

9. tjedan. akuzativ jednine imenica i osobnih zamjenica; glagoli kretanja

10. tjedan. lokativ jednine imenica i osobnih zamjenica; instrumental jednine imenica i osobnih zamjenica; konjugacija povratnih glagola

11. tjedan. pridjevi; boje; rad s tekstom – prepoznavanje glagolskih oblika u tekstu, gramatičke vježbe tematski povezane s tekstom; zadaci koji traže samostalno služenje rječnikom i priručnicima

12. tjedan. futur: tvorba i primjena; tekst s glagolima u futuru

13. tjedan. ponavljanje imeničkih paradigmi i zamjenica kroz usmene vježbe (komunikativni modeli tipični za svakodnevne situacije)

14. tjedan. slušanje: obrada teksta kroz pitanja i odgovore; ponavljanje gradiva prvog semestra; priprema za ispit

15. tjedan. priprema za ispit

Literatura

izbor iz:

1. Aksënova, M. P.: Russkij jazyk po-novomu; Forum, Sankt-Peterburg, 2001.

2. Černyšov, S.:Poehali 1; Zlatoust, Sankt-Peterburg, 2007.

3. Hrnjak, A.: Šag za šagom; Knjigra, Zagreb, 2010.

4. Miller, L.V; Politova, L.V.; Rybakova, I.J.: Žili-byli – 28 urokov russkogo jazyka dlja načinajuščih; Zlatoust, Sankt-Peterburg, 2006.

METODE POUČAVANJA:

Obrada novog gradiva putem:

  • poučavanja vođenim otkrivanjem i razgovorom;
  • vođenim uvježbavanjem i praćenjem izvedbe;
  • provjere razumijevanja;
  • dodatnim uvježbavanjem i osiguravanjem transfera.

Sustavno praćenje rada studenata tijekom cijelog semestra putem provjere pismenih domaćih zadaća i usmenih kompetencija na satu. Tijekom semestra sustavno se prati i razina usvojenosti gramatičkih jezičnih kompetencija kroz 2 pismena kolokvija.